Friday, December 21, 2012

✿ Me Love Sushi ✿

Salam. Entry kali ni, aku nak share tentang sushi sebab aku memang peminat tegar sushi tapi tidak pada wasabi. First of all, meh lah aku cerita sikit tetang sushi. Sushi ialah makanan yang berasal dari japan consisting nasi ala-ala macam pulut tu yang dinamakan ‘shari' combined ngan bahan lain macam seafood yang dinamakan ‘neta’. Sushi ni ade banyak jenis ye macam nigiri, gunkan, temaki and banyak lagi lah. If korang nak tahu lebih lanjut try tanya incik google ye. Ni contoh gunkan...

  My 1st favorita! Chukida Iidako..yummyyy

 My 2nd favorita! Chuka Kurage..yummyyy

Aku biasa makan mende ni dekat Sushi King tapi if dah ngidam tahap guling-guling and budget aku macam nak beli eskrem Malaysia pun tak cukup, aku beli dekat Jusco or Tesco je. Alaa sebenarnya aku nak promote Sushi King Card ni haa. Benefit good-good kot. Caranya : Korang isi form, bayar RM20 then korang akan dapat sekeping card macam dekat bawah ni ngan voucer RM20. Then, bila korang dah jadi member diorang ni, automatically akan dapat 10% discount untuk setiap kali korang makan. Haa best kan kan kan. Kelllassss kau Mariaa!

 Sushi King Card

 Lupa pulak nak snap sebelum makan. Maapppp!

For more info, kelik sini ye Admin Comel! Kbaii.

No comments: