Thursday, April 19, 2012

✿ Zaman Budak-Budak ✿

Salam. Tadi aku search vidoe best dekat You Tube. Then, aku jumpa this video 'MY GENERASI' by malaysian. It's pretty awesome! Buat aku rindu gila zaman budak-budak. Semua tentang zaman budak-budak aku ade dalam video ni. Thumbs up!



Selain dalam video ni, aku ade gak main baling selipar. Tiga selipar susun jadi piramid. Then bahagi dua group. Satu group kena baling selipar untuk runtuhkan piramid tu and later bina semula, satu group lagi kena baling selipar dekat group lawan after piramid runtuh and time diorang nak bina semula piramid tuh. If kena ngan orang yang expert, memang tak terbina lah piramid kau. Haha. 


Next, main teng-teng. Lukis bentuk kotak-kotak, balik batu then lompat-lompat guna satu kaki je. Dekat part paling atas kotak-kotak tu ada space untuk SIANG and MALAM. If terbaling batu dekat part malam, nanti kena tutup mata time ambil batu. Haha. Awesome kan!


Then, anak patung kertas. Aku suka gila main benda ni ♥ . Dulu after balik sekolah agama, aku suka singgah dekat satu stall auntie cina ni sebab nak beli benda ni. Bila bawak balik rumah mesti kakak aku sebuk-sebuk nak main sama. Ape pun tak bole. Tapi kakak aku kretip. Kadang-kadang dia buatkan sendiri untuk aku. Haha.


Selain mainan-mainan dekat atas ni, aku nak share jugak barang and makanan aku suke time budak-budak. Cehhh.. Time darjah tiga, sekolah aku memang peymes pencil box dari kotak video tape. Tahu? If kretip, korang tampal lah stickers dekat pencil box tu. Then, pernah guna gam yang ade sudu? Susah nak dapat sekarang tapi aku pernah jumpa lah dekat kedai. Bab makanan pulak, aku nak share gula-gula kapas bentuk ice cream yang dalam ade cincin ngan gula-gula lidi yang dekat atas ade cincin jugak. Aku suka mende ni sebab dapat cincin. Bila pakai cincin tu nanti kawan-kawan mesti jeles puji-puji..


*Dulu time aku kecik-kecik, aku ade gam sudu je tapi budak sekarang ade handphone lah, ipad, laptop lagi, and FACEBOOK. Ok baii