Saturday, April 21, 2012

✿ Zaman Praktikal ✿

Salam. For IPTs students, bila dah tahun akhir mesti kena praktikal kan. Aku memang suka lah praktikal ni sebab TAK PAYAH study ♥ . Haha. Tapi yang TAK BEST bila habis praktikal, korang kena buat ASSIGNMENT, REPORT and PRESENTATION. Hadoiii. So, entry kali ni aku nak share time aku jadi budak praktikal. Aku amek kos farmasi. So, kos aku ni kena pegi lima tiga kali praktikal : industrial training, sepital and retail in pharmacy..


For industrial training, aku dapat CCM Bangi. Aku praktikal dalam tiga bulan dekat Production Department. If dah dekat Production Department, kompem lah belajar buat ubat kan. Yang bestnya, department ni majoriti pekerja lelaki ♥
Serba salah aku nak pilih yang mana satu. Haha. Tapi aku ade gak sebuk-sebuk pegi dekat Quality Control (QC) Department. Haha. After that, aku pegi praktikal dekat Sepital Sultan Haji Ahmad Shah (HoSHAS) or known as sepital temerloh. Dalam lima bulan lah aku dekat sana. Semua department aku pegi. Bila dah lima bulan kat sini, mana tak pro boringnya aku dengan ubat kan. Cehh..


Next, the last part, retail in pharmacy. First, aku retail dua minggu dekat Farmasi Kresscare and second, dua bulan setengah dekat Farmasi Tanjung. Terpaling begitu best lah praktikal dekat sini. Owner and staff memang absolutely fabulous lah. 


Macam-macam ragam customers aku jumpa dekat sini. Ada satu hari tu..

" Dik, ubat batuk hari kiamat ada?"

"Errrkk..tak pernah dengar pun bang. Bentuk dia macam mana? Warna?"

"Abang lupa lah tapi dia ada..emmm haa campur madu"

"Ubat batuk cap GAMAT PLUS MADU yang ni ke bang?"

"Haaa yang ni lah"

KIAMAT = GAMAT. Kbaii. (-_-'')